Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Thursday, October 21, 2010

Kalau kita sayangkan dia, pasti dia juga sayangkan kita!




Lumrah kehidupan, setiap yang hidup mahu disayangi dan mahu juga menyayangi. Menyayangi bererti kita akan menjaga, membelai dan sentiasa mengambil berat akan siapa yang kita sayangi. Disayangi bererti kita sentiasa dalam ingatan, dijaga dan dibelai. Tidak kiralah dia mampu berkata-kata atau hanya sekadar lontaran bunyi yang tidak difahami maknanya. Namun bagi yang menyayangi dan disayangi pasti memahami maksud yang tersirat disebaliknya.... Beginilah saya menjaga, membelai dan mengambil berat akan kucing kesayangan saya. Setiap minggu 'dia' dimandikan dengan air suam-suam panas, disyampu, dibilas, dilapkan dan kemudian dikeringkan semula menggunakan alat pengering rambut saya. Yang pasti saya sayang akannya dan saya tahu 'dia' juga sayang akan saya!

No comments:

Post a Comment