Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Wednesday, December 29, 2010

Mengunjungi Darul Ridzuan Sempena 'Anniversary' ke 16


Kata orang tempat jatuh lagi dikenang inikan pula tempat berputik CINTA dua jiwa. Perak Darul Ridzuan, menyaksikan pertemuan, percintaan dan perjanjian kasih dan sayang antara dua jiwa yang tidak ingin dipisahkan. Sempena ulangtahun perkahwinan kami yang ke - 16 kami sekeluarga berkunjung ke negeri Perak. Menziarahi semula tempat-tempat bersejarah yang pernah kami kunjungi dulu. Cuma bezanya dulu bersama-sama rakan-rakan tapi kini bersama-sama anak-anak tersayang.
Peluang yang ada kami gunakan melihat kembali MPKI yang hanya tinggal nama lantaran pengurusannya telah diambil sepenuhnya oleh Politeknik Ungku Omar. Terlalu banyak sejarah dan kenangan kami di MPKI. Di situ juga kami dilatih menjadi pendidik yang dedikasi. Kekangan hujan yang turun terlalu lebat mengagalkan usaha kami untuk bergambar semula di hadapan institusi ini selepas 17 tahun ditinggalkan. Begitu juga TC tempat kediaman kami dahulu. Tidak banyak berubah.
Bertemu dengan beberapa orang rakan lama, menginsafkan betapa sebenarnya kita sudah diganjak usia .............
Percutian indah dan bersejarah ini akan tetap dikenang demi mengerat dan mengukuhkan lagi ikatan kasih dan sayang sekeluarga......
Terima kasih Ya Allah!

No comments:

Post a Comment