Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Tuesday, January 18, 2011

Dia sudah boleh beraksi di pentas SEMESRA











Hanya kesyukuran dipanjatkan kehadrat Illahi, justeru mungkin doa-doaku didengariNya. Lapang sedikit gelodak di jiwa ini, apabila melihat dia sudah boleh senyum, ketawa, bermain dengan girang bersama--sama rakan dan lebih mengkagumkan dia boleh beraksi dengan baik di atas pentas SEMESRA. Katanya kalau rindu dan ingatkan mama dia akan menatap foto-foto yang dibekalkan......
Kunjungan ke SEMESRA (SBP Sains Rembau) petang tadi, menjawab persoalan yang bermain-main di jiwa, melerai kekusutan di hati mama. Akhirnya dia berjaya menamatkan sesi minggu orientasi di situ dengan cemerlang. Dia sudah berikrar akan menjadi warga SEMESRA yang berilmu, beramal, berbudi dan berbakti. Bangganya di hati tatkala mendengar laungan ikrarnya itu.
Cuma bohonglah mama kalau mama kata mama sudah tidak bersedih lagi, sebenarnya hati ini masih menangis....... namun demi masa depannya terpaksa disembunyikan perasaan yang pilu itu.
Semoga Allah sentiasa melindunginya, melapangkan dadanya menerima ilmu pelajaran, menguniakan kesihatan yang baik, memanjangkan usia dan menjadikannya tabah menghadapi dugaan! Semoga dia akan jadi insan mulia di sisi masyarakat dan mentaati perintah Allah.

No comments:

Post a Comment