Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Thursday, April 7, 2011

Persahabatan

Persahabatan mempunyai kedudukan yang khusus dalam hati seseorang. Persahabatan tidak pernah mengenal jantina. Hidup dalam dunia hujung jari kini, berkawan dengan sesiapa itu bukanlah persoalannya. Yang penting ikhlas dan berpaksikan batas-batas yang normal disamping mengawal emosi.


Budaya dan masyarakat kita selalu membuat tanggapan salah apabila ada lelaki dan wanita bersahabat karib. Kita perlu berfikiran positif dan bersangka baik. Ada orang berasa lebih selesa bersahabat dengan jantina yang berlainan, ada orang boleh bersahabat dengan sejantina sahaja dan tidak kurang ada orang yang tidak mahu menjalin persahabatan dengan orang lain. Terlalu banyak prasangka dan buruk sangka sebenarnya membuka jalan kepada keretakan sebuah bahagia. Fikiran yang positif akan membawa kita kepada perkara yang positif dan berbaik sangka. Justeru, setiap individu bertanggungjawab membina masyarakat yang baik dan semua itu adalah bermula daripada fikiran yang baik!


Sayang Iz: Kadang-kadang orang yang kita percayakan sangatlah yang buat khianat kepada kita. Semoga Allah memberikan petunjuknya....

No comments:

Post a Comment