Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Saturday, June 19, 2010

Kesedihan dua insan yang kusayangi



Hampir seminggu berada di rumah mentua, tanpa jaringan internet membuatkan mindaku sedikit beku.Namun begitu, perkhabaran sedih yang menimpa kedua-dua insan utara yang aku sayangi ini agak mengejutkan dan sudah pasti menyedihkan aku juga. Mulanya aku mendapat berita tentang Kak Yam yang cedera hingga patah tangan. Selang sehari aku menerima pula berita ayahanda abang Im kembali kerahmatullah.
Kecederaan Kak Yam tidak aku pasti puncanya sehinggalah aku melawatnya sendiri. Doaku semoga kakak yang disayangi ini cepat sembuh dan boleh kembali bertugas semula.
Abang Im pula, sebelum ke rumah mentua aku sempat juga membaca cerita dalam blog beliau. Tajuknya 'Aku, Kasut dan Tukangnya'. Sedih juga ceritanya. Mungkin semasa beliau menulis beliau sudah mula merindui ayahnandanya itu. Namun aku yakin abang Im bukanlah anak seperti anak tukang kasut itu. Semoga beliau meredai pemergian insan yang dikasihi dan mendoakan semoga rohnya diterima dan diberkati Allah. Harap beliau tabah dan dapat menerima ketentuan Illahi dengan tenang.
Aku juga ada kesedihanku sendiri .... tetapi biarlah sedih itu berlalu bersama-sama cuti yang membosankan ini!

No comments:

Post a Comment