Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Tuesday, July 13, 2010

Rindu dan Kesepian itu Sakit!


Ada orang kata sepi itu indah. Rindu itu manis!Berlainan dengan saya yang kesepian dan kerinduan hari ini lantaran tinggal sendirian di jabatan. Aduh! Pada saya sepi ini sangat menyiksakan.Kerinduan itu menyakitkan! Sepanjang hari sendirian di jabatan tiada teman nak bersembang kerana kesemua rakan sejawat ada komitmen lain di luar. Mujurlah hari ini saya ada banyak kuliah. Mengajar dan jumpa pelajar, dapatlah berbalas percakapan, jika tidak pasti 'basi' air liur saya hari ini tambahan pula hari ini saya kurang sihat! Terasa masa lambat sangat berlalu hari ini. Teringat kepada rakan-rakan menggamit kerinduan tapi tak pasti sama ada mereka juga ingat dan rindu akan saya!

No comments:

Post a Comment