Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Thursday, July 8, 2010

Sehari yang sibuk!




Hari ini kesibukan bekerja luar biasa sedikit. Dalam tempoh sehari ini saya telah bertugas di tiga buah IPG yang berlainan. Yang pertama pastinya di IPG KRM, keduanya seawal 7.30pagi saya, puan Timbalan Pengarah dan abang Im bergegas ke IPG Kampus Bahasa Melayu KL. Kami belajar melipat, menggulung, mengikat dan macam-macam lagilah sambil bercerita. Seronok dapat ilmu baru tetapi bimbang juga andai gagal menyampaikan kepada orang lain. 2.00 petang pula saya bergegas pula ke IPG Kampus Islam Bangi bersama-sama Badan Editorial Sinarama. Kalau nak ikutkan penat memang tak larat rasanya ikut para pelajar ni namun demi tugas dan tidak menghampakan mereka saya kuatkan juga semangat. Rupa-rupanya IPIS membuat persedian dan sambutan diluar jangkaan saya. Malu juga apabila ditanya, 'seorang saja ke pensyarah yang ikut'? Saya disambut dengan begitu meriah dan duduk di hadapan menjadi orang penting. Nasib baiklah Tuan Pengarah IPIS tidak berkesempatan hadir lantaran ada tugas yang lebih 'urgent'......Saya jadi VIPlah hari ini!

No comments:

Post a Comment