Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Thursday, February 3, 2011

SEMESRA vs SBPIJ, SKKD jadi pengadil!



Hampir sebulan tidak bertemu. Ketiga-tiga beradik yang mama sayangi ini rupa-rupanya mempunyai semangat sayangkan sekolah masing-masing. Meriah dan seronoknya apabila tiba musim cuti sekolah seperti ini. 'Library' tempat mama dan ayah melunaskan tugas-tugas yang tidak selesai di tempat kerja ini sudah kesunyian sejak sebulan yang lalu lantaran heroin dan hero yang sudah balik ke asrama.

Sempena cuti Tahun Baru Cina ini merupakan kali pertama ketiga-tiga mereka bertemu semula. Kak Long, Iyoi dan Simanja Aiman. Tajuk perbualan mereka yang pertama sudah pasti mengenai sekolah masing-masing. Kak Long dan Iyoi cuba mempertahankan kehebatan dan kelebihan sekolah masing-masing. Masing-masing ada hujah yang kuat untuk menunjukkan bahawa sekolah masing-masing lebih hebat . Aiman yang jadi pendengar lantas berkata , " hai... kalau macam ni biar adik jadi pengadillah adikkan sekolah Dacing...!"

Apa-apa pun mama bersyukur kepada Allah kerana segalanya menunjukkan perkembangan yang positif. Semoga anak-anak yang disayangi akan berjaya di sekolah masing-masing!

No comments:

Post a Comment