Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Wednesday, December 30, 2009

Tahun Baru 2010 dan Gerhana Bulan Separa


Beberapa jam sahaja lagi insyaallah kita akan berganjak ke tahun 2010. Cepat benar rasanya masa berlalu.... Yang pasti dalam keghairahan meraikan tahun baru, ada yang lupa bahawa sebenarnya kita perlu insaf dan bersyukur kerana pergerakan masa yang pantas ini menambahkan lagi peningkatan usia kita.... Semakin dewasa malah makin tua juga! Semoga semakin meningkatnya usia akan menambahkan kematangan kita untuk berfikir dan bertindak ke arah kebaikan dan sentiasa berusaha menjadi lebih baik daripada semalam. Semoga 2010 akan lebih membawa kegembiraan dan keceriaan untuk bekerja dengan lebih bersungguh-sungguh demi mendidik anak bangsa menjadi pendidik yang bertanggungjawab dan dedikasi!

Tahniah! kepada semua lulusan KPLI yang akan memulakan tugas mendidik anak-anak kecil pewaris negara.... Semoga jadi guru yang baik,dedikasi dan idola pujaan anak murid!Jangan lupa tingkatkan kemajuan diri dengan ilmu yang amat banyak dan luas. Tidak kiralah di mana anda di tempatkan, sematkan dalam hati bahawa anda sudah berjanji untuk menjadi guru.....

Seperkara lagi, tahun 2010 didahului dengan kejadian gerhana bulan separa. Mungkin ada hikmah disebalik kejadian ini..... Lepas 'countdown' jangan lupa pandang ke langit!
SELAMAT TAHUN BARU 2010.

No comments:

Post a Comment