Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Sunday, April 4, 2010

Kali pertama selepas 40 tahun....



Demi memenuhi permintaan suami, pada malam minggu yang lalu, aku, suami dan anak telah menjejakkan kaki ke Stadium Paroi Seremban untuk menyaksikan pertandingan sengit antara pasukan bola sepak NS dengan Selangor.Setelah hampir setengah jam berlegar-legar mencari tempat pakir akhir adalah seorang insan berhati mulia membenarkan kami mempakir 'Exora' kami dalam garaj kereta dia. Terima kasih insan berhati mulia.Ramai rakan suami turut hadir. Ada juga yang bawa isteri.
Sepanjang mengikuti sesi perlawanan, sebenarnya aku berasa amat tidak selesa kerana suasana yang sangat bising, bau asap rokok yang menyucuk dan duduk dikelilngi pelbagai jenis manusia yang menjadi penonton setia pertandingan bola sepak. Sepanjang hayatku inilah kali pertama aku menyaksikan perlawanan ini secara 'life'.
Rasanya inilah kali pertama dan kali terakir kerana aku sedar bahawa keadaan sebegini takkan sesuai dengan jiwaku. Kepada suami, janganlah beli tiket lagi untuk aku menyaksikan perlawanan seperti ini.
Walau apapun aku anggap ini sebagai pengalaman yang takkan dilupakan. Malam tu NS kalah tapi tetap layak ke final untuk Piala FA yang akan diadakan di Bukit Jalil. NS akan bertemu dengan Kedah.

1 comment:

  1. Alhamdulilah kali pertama tu yang bermakna.. lepas ni boleh pergi lagi jangan serik2.. aktiviti keluarga yang menarik ..Selamat Menonton..

    ReplyDelete