Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Wednesday, April 7, 2010

Semoga Berjaya Kekanda-kekandaKu...





Setelah kembali dari mengikuti Pertandingan Pidato Intergriti peringkat kebangsaan di IIM KL, aku menyaksikan pula kesibukan dan kesungguhan kekanda-kekandaku di JPM menyedia dan melengkapkan tugasan masing-masing untuk menduduki PTK 48 pada 17hb. April nanti.Walaupun dalam pertandingan pidato lalu Syafiq gagal terpilih memduduki tempat lima terbaik, namun aku tetap berpuas hati hati beliau telah berjaya berdiri di pentas kebangsaan. Manakala untuk kekanda-kekandaku, Pn. Manis, Dr. Maridah, Dr. Maria, abang Azmi dan abang Im... aku yakin mereka telah benar-benar bersedia untuk menduduki peperiksaan tersebut. Berkat kesungguhan dan ketekunan masing-masing mentelaah dan menyiapkan tugasan insyaallah akan membuahkan hasil yang membanggakan. Manakan tidak, sepanjang hari mereka begitu khusyuk menghadap komputer riba masing-masing hingga TERLUPA nak berbual-bual dengan aku. Sebenarnya aku beras malu juga dengan mereka kerana aku masih berada di gred yang rendah berbanding dengan mereka semua. Namun demi melaksanakan tugas yang diamanahkan aku akan cuba memberikan khidmat terbaik setanding dengan mereka juga. Doaku semoga kekanda-kekanda yang aku SAYANGI ini akan lulus dengan cemerlang dalam PTK yang akan diduduki nanti.....Insyallah!

Sayang Iz: Selalu ingat kata Abraham Lincon" Jangan tanya apa negara bagi pada kita tapi tanya diri kita apakah sumbangan kita kepada negara".

No comments:

Post a Comment