Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Thursday, September 22, 2011

Minda tanpa halangan


Fikiran yang bebas, perasaan yang bebas, bebas daripada ikatan masa dan ruang (hologram). Sempadan waktu dan ruang sering menyebabkan kita berada dalam tekanan, kebimbangan, kekecewaan, kerisauan dan seumpamanya yang sering dikaitkan dengan sempadan masa dan tempat.
Sifat hologram ini boleh membuatkan kira berasa relaks, bebas, tidak tertekan, tidak kecewa, bebas fikiran, bebas perasaan, bebas dari ikatan masa dan ruang energi diri menjadi besar. Dalam keadaan ini diharap seseorang akan memperoleh maklumat yang tiada diduga (ilham, petunjuk atau rezeki) daripada Allah. Matlamat ini boleh dikaitkan dengan hasil ketakwaan seperti yang sering kita dengar yang mana Allah akan memberi petunjuk dan jalan keluar dari setiap ujian hidup yang dilalui.
Kita perlu sedar dan yakin bahawa kejayaan dan kebahagiaan hidup hakiki hanya akan tercapai melalui keyakinan diri yang diperkukuhkan tanpa jemu.Keyakinan diri ini perlu diusahakan agar kita terselamat daripada cengkaman perasaan keraguan yang sering membantutkan usaha-usaha ke arah membina kejayaan dan kebahagiaan diri. ....!

Sayang Iz: RINDU... memaksaku menyayangi mu... dan benar ke CEMBURU itu tandanya sayang

No comments:

Post a Comment