Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Thursday, October 6, 2011

Nikmat lidah dalam berkata-kata

Sememangnya apa yang diimpikan dalam hidup ini adalah kebahagiaan, kejayaan dan kecemerlangan dalam apa jua bidang kehidupan yang diceburi. Dalam persekitaran sebegini, ungkapan yang diguna pakai sudah tentulah kata-kata positif, penuh dengan kehalusan budi bicara yang tinggi serta enak didengar. Apa-apa yang terbit daripada mulut semuanya manis dan sedap belaka, lalu meransang kecerdasan emosi dan spirutual untuk lebih berjaya.
Kata-kata yang memberi dorongan kejayaan adalah kata-kata positif, kata-kata pujian, kata-kata ransangan, kata-kata yang boleh mencetuskan kejayaan dan kebahagiaan hidup, kepada diri sendiri atau kepada insan lain.
Kata-kata itu bukan sahaja indah dan sedap didengar bahkan boleh menyentuh hati dan perasaan insan lain lantas menimbulkan kesedaran untuk bertindak ke arah kejayaan dan kebahagiaan hidup.Kata-kata sebegini turut mampu memberi kebahagiaan dan ketenangan hati bagi pihak yang mendengarnya.
Walau apapun bentuk kata-kata yang keluar melalui lidah seseorang maka itu merupakan gambaran seseorang terhadap dirinya dan terhadap insan-insan lain serta persekitaran hidup yang dihadapinya.

Sayang Iz: Aku ingin menjadi sesuatu yang bisa kau rindu.....

No comments:

Post a Comment