Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Saturday, November 26, 2011

Jangan salahkan takdir



Menggapai sesuatu sehebat yang mungkin adalah impian semua orang. Semua mahu sukses dalam kehidupan, pekerjaan, rumah tangga dan sebagainya. Tidak kira berapa banyak pun ujian dalam hidup, jangan sesekali kita menyalahkan takdir yang terjadi. Jangan jadikan takdir sebagai alasan sebaliknya kita harus tahu di tahap mana kemampuan diri kita.








Ramai orang tersilap kerana terlalu yakin pada diri sendiri sedangkan banyak kelemahan yang sengaja ditutup demi mengaburi mata orang lain. Menyalahkan diri sendiri atas sesuatu kegagalan adalah perkara biasa tetapi menyalahkan orang lain atas kegagalan kita itu sudah melampau!








Membina ketahanan diri adalah faktor paling sukar dilakukan kerana ramai yang sering kalah dengan situasi. Kadang kala kita begitu berkeyakinan mampu melakukannya tetapi atas tiadanya sokongan, pelbagai desakan dari sekeliling membuatkan ketahan diri itu rebah akhirnya. Justeru, untuk berjaya kita perlu membina ketahanan diri agar dapat mengatasi semua masalah yang mendatang.








Sayang Iz : Dan malam adalah masa yang mendatangkan kesan....... EMOSI atau EMOSIONAL! Namun tahniah kepada yang berjaya menjiwai dua watak dalam satu masa. HEBAT!




No comments:

Post a Comment