Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Friday, June 3, 2011

Menjana Minda Positif

Minda adalah seperti payung terjun, yang hanya akan berfungsi apabila dibuka. Di dalam diri manusia ada arus elektromagnet (bio-elektrik). Untuk mendapat manfaat daripada arus elektromagnetik ini, suis mesti dibuka. Suis pada bio-elektrik ini terletak kepada minda yang positif. Minda yang negatif menutup arus elektromagnetik ini daripada menjadi sumber tenaga yang menggerakkan 'chemistry' di dalam tubuh.
Dengan kata lain, ketegangan yang berpunca daripada minda yang negatif menutup sistem tenaga dalam tubuh individu. Apabila sistem tenaga bio-elektromagnetik terputus, maka gelaplah di dalam tubuh individu. Dalam kegelapan, semua sistem di dalam tubuh individu secara biologinya dan peringkat lebih kronik lagi mungkin terhenti .
Menurut pakar kesihatan, Dr. Richard J. Davidson, "Golongan yang optimis biasanya lebih sihat daripada orang lain . Hal ini kerana, hormon kortisol dalam darah mereka dan ini meningkatkan sistem pertahanan badan. Hormon kortisol adalah hormon yang keluar semasa tekanan atau stres menyerang individu. Apabila kadarnya rendah, individu menjadi lebih tenang semasa menghadapi ujian.

Sayang Iz: Bertenanglah ketika musibah melanda......dan usah membuang masa mentafsir mimpi yang tidak pasti!

ADIOS

No comments:

Post a Comment