Cetusan Hati dan Dedikasi, Sayang Iz Kampung Daching, Negeri Sembilan,Malaysia

Thursday, May 19, 2011

Jika benar....

Jika benar kita ini akan mati mengapa pula kita cuba menjauhinya. Bukankah lebih baik kita bersedia menghadapinya. Jika benar mati itu pasti, mengapa pula kita masih berdiri dengan ego sendiri seolah-olah kita suda tahu sakitnya mati.!
Jika benar kita bijak, mengapa pula kita sering membuat keputusan yang salah. Kita sering menggunakan apa yang kita panggil kepandaian untuk membuat satu-satu keputusan. Kita kemudian cukup yakin yang keputusan yang kita buat itu adalah yang terbaik untuk kita. Kita tidak pernah tahu bagaimanakah masa depan kita yang sebenarnya. Kita membuat keputusan berdasarkan pengalaman dan pengetahuan yang kita ada.Justeru tidak layak untuk kita mengatakan itu yang terbaik kerana yang terbaik hanyalah ada pada pengetahuan Allah yang Maha Esa.
Jika benar kita ingin berubah, berubahlah dari jiwa yang tidak tenang kepada jiwa yang tenang. Tenang pula hanya datang dengan mengingati Allah s.w.t dengan sebenar-benarnya ingat. Jika sudah tenang maka berlakulah perubahan dalam kehidupan.......

Sayang Iz: Walaupun hanya kemalangan kecil yang berlaku dalam hujan yang lebat petang tadi namun tetap mengerikan......

No comments:

Post a Comment